Finansų analizės programos tikslai ir uždaviniai: supažindinti studentus suekonominės informacijos svarba valdymo sistemoje, siekiant finansinės analizės tikslų. Studentai turi mokėti suformuoti būtiną informacijos sistemą verslo rezultatams analizuoti, gebėti ją panaudoti finansinei analizei atlikti; suvokti apskaitos ir atskaitomybės skirtumus tarp viešojo sektoriaus ir verslo sektoriaus bei jų svarbą finansinės analizės informacijos sistemoje; mokėti tinkamai skaityti ir interpretuoti finansinę atskaitomybę; suprasti finansininko atsakomybę tenkinant finansinei analizei vartotojo poreikius. Studijuojantysis turi žinoti ir suvokti verslo subjekto veiklos ypatumus ir ūkinių-finansinių rezultatų priklausomybę, mokėti pasirinkti santykinius finansinius rodiklius ir juos apskaičiuoti skirtingiems verslo subjektams finansinei analizei atlikti. Gebėti, nagrinėjant finansines ataskaitas, naudoti tinkamus metodus, mokėti apibendrinti analitinę informaciją ir įvertinti verslo subjekto veiklą, gebėti suformuluoti ir teikti verslo subjekto vadovybei ar kitiems analizės vartotojams pagrįstus pasiūlymus formuojant ūkio subjekto einamuosius ir strateginius tikslus bei priimant valdymo sprendimus.
Kurso metu studentai susipažins su ūkio subjekto finansinės analizės reikšme, uždaviniais ir analitinio darbo organizavimo principais, finansinės analizės duomenų šaltiniais, veiklos rezultatų, finansinės būklės, veiklos efektyvumo analize. Taip pat studentai sužinos kaip turi būti atliekamas finansinės analizės rezultatų apibendrinimas ir ūkio subjekto veiklos prognozavimas. Svarbu išmanyti finansinės atskaitomybės ataskaitų tarpusavio ryšį, jų analizę, interpretaciją. Baigusieji studijų programą, studentai įgyja žemiau išvardintas profesines kompetencijas ir turi šiuos gebėjimus:
- mokėti suformuoti būtiną informacijos sistemą verslo rezultatams analizuoti, gebėti ją panaudoti finansinei analizei atlikti;
- suvokti apskaitos ir atskaitomybės skirtumus tarp viešojo sektoriaus ir verslo sektoriaus bei jų svarbą finansinės analizės informacijos sistemoje;
- mokėti tinkamai skaityti ir interpretuoti finansinę atskaitomybę;
- suprasti finansininko atsakomybę tenkinant finansinei analizei vartotojo poreikius;
- žinoti ir suvokti verslo subjekto veiklos ypatumus ir ūkinių-finansinių rezultatų priklausomybę, mokėti pasirinkti santykinius finansinius rodiklius ir juos apskaičiuoti skirtingiems verslo subjektams finansinei analizei atlikti;
- gebėti nagrinėjant finansines ataskaitas naudoti tinkamus metodus, mokėti apibendrinti analitinę informaciją ir įvertinti verslo subjekto veiklą, gebėti suformuoluoti ir teikti verslo subjekto vadovybei ar kitiems analizės vartotojams pagrįstus pasiūlymus formuojant ūkio subjekto einamuosius ir strateginius tikslus bei priimant valdymo sprendimus.
Modulį „Finansinė analizė“ sudaro 7 skyriai. Kiekvienas skyrius skirstomas į poskyrius. Skyriaus pradžioje nurodomi mokymosi tikslai, skyriaus pabaigoje – savikontrolės klausimai ir vertinamosios praktinės užduotys.
- 1 skyrius. Ūkio subjekto verslo finansinės analizės reikšmė, uždaviniai, analitinio darbo organizavimas.
- 2 skyrius. Finansinės analizės duomenų šaltiniai.
- 3 skyrius. Finansinės analizės rezultatų apibendrinimas ir veiklos prognozavimas.
- 4 skyrius. Ūkio subjekto veiklos rezultatų analizė.
- 5 skyrius. Ūkio subjekto finansinės būklės analizė.
- 6 skyrius. Ūkio subjektų veiklos efektyvumo rodikliai ir jų analizė.
- 7 tema. Finansinės atskaitomybės ataskaitų tarpusavio ryšys, jų analizė (interpretacija). Verslo subjekto finansinės analizės duomenų palyginimo galimybės su viešojo sektoriaus subjekto finansinės analizės duomenimis.
Paskutiniame modulio skyriuje bus aptariama finansinės atskaitomybės sudėtis, jos sudarymą reglamentuojantys teisės aktai. Finansinės informacijos, esančios finansinėse ataskaitose tarpusavio ryšys, jo supratimas, interpretavimas.