Nuotolinių studijų modulis „Viešbučių darbo organizavimas“ parengtas pagal Tarptautinės teisės ir verslo aukštosios mokyklos studijų programą ir skirtas studentams, studijuojantiems pagal Turizmo vadybos studijų programą. Modulio medžiaga gali naudotis ir kitų studijų programų studentai, besidomintys turizmo ir viešbučių vadyba.

Trumpas dalyko pristatymas

Studijų dalyko „Viešbučių darbo organizavimas“ paskirtis – suvokti pasaulinės turizmo ir  viešbučių verslo sandarą ir veikimo modelį, vystymosi tendencijas. Žinoti tarptautines ir šalies organizacijas, tiesiogiai įtakojančias viešbučių verslą bei klasifikavimo sistemas.

Kurso tikslai ir ryšys su aktualiais visuomenės poreikiais

Pagrindinis kurso tikslas – supažindinti studentus su viešbučių darbo organizavimo teoriniais pagrindais. Padėti studentams suvokti viešbučių klasifikavimo reikalavimus ir pareigybių bei pavaldumo struktūras. Išmanyti visų viešbučio padalinių darbą. Išaiškinti svetingumo pramonės prasmę, bei padėti įgyti reikalingų žinių ir įgūdžių, kuriuos galima pritaikyti viešbučių darbe.

Siekiamos įgyti kompetencijos:

  • Gebėjimas analizuoti klasifikavimo reikalavimus.
  • Gebėjimas suvokti viešbučių valdymo formas.
  • Gebėjimas suprasti pareigybių ir pavaldumo struktūras.
  • Gebėjimas suskirstyti viešbučių patalpas.
  • Gebėjimas suprasti svečių priėmimo skyriaus darbą .
  • Gebėjimas sukurti kambarių ūkio tarnybos darbą .
  • Gebėjimas išmokti bendrauti su viešbučio svečiais.
  • Gebėjimas priimti, apgyvendinti bei išlydėti svečią.
  • Gebėjimai taisyklingai priimti užsakymus.
  • Gebėjimas teikti viešbučio paslaugas.
  • Gebėjimas susipažinti su apsaugos ir techninės tarnybos veikla.
  • Gebėjimas sudaryti sutartis.
  • Gebėjimas priimti konferencijų užsakymus.
  • Gebėjimas organizuoti maitinimą viešbutyje.

Studijuojamos temos:

  1. Viešbučių, motelių ir svečių namų klasifikavimas ir vertinimas, klasifikavimo sistemos analizė.
  2. Viešbučių tinklai ir tipai. Viešbučių valdymo formos.
  3. Viešbučių organizacinė struktūra. Viešbučių darbuotojų pareigos, atsakomybė ir funkcijos.
  4. Viešbučių patalpų skirstymas
  5. Svečių priėmimo ir apgyvendinimo tarnybos funkcijos, sudėtis ir reikšmė.
  6. Kambarių ūkio tarnybos funkcijos viešbutyje.
  7. Viešbučio svečiai, jų tipai. Svečių grįžtamasis ryšys.
  8. Svečių viešėjimo ciklo samprata.
  9. Kambarių rezervavimas. Pavienių svečių ir turistinių grupių priėmimas ir apgyvendinimas.
  10. Viešbučių teikiamos paslaugos.
  11. Apsaugos ir techninės tarnybos veikla viešbutyje.
  12. Rinkodaros ir pardavimų skyrius. Kainodara.
  13. Konferencijų organizavimas viešbutyje.
  14. Maitinimo organizavimas viešbutyje


Modulio medžiagą parengė lektorės Jadvyga Voišnis ir Birutė Markevičiūtė.

 Turizmo vadybos katedros teikimu naudojama „Viešbučių darbo organizavimas“ studijų dalyko medžiaga.