Trumpa temų anotacija

I SEMESTRAS

Skyrius 1. Karjera, darbas, žmonių valdymas.

Šiame skyriuje gvildenama specialybės pasirinkimo svarba. Pabrėžiami kiekvienos profesijos ypatumai ir skirtingi karjeros siekimo būdai. Būtina planuoti savo laiką, ieškoti ir remtis pažangiais mokymosi metodais. Karjera suprantama kaip darbuotojo perėjimas į aukštesnes pareigas. Darbas yra vienas iš svarbiausių stimulų. Einant aukštesnes pareigas būtina mokytis dirbti įdomiau, todėl karjeros pagrindiniai stimulai yra atlyginimas ir atliekamo vaidmens pasikeitimas. Šiame skyriuje panaudotuose tekstuose aptariami karjeros siekimo procesai, patirties sklaida. Gerai parengti darbuotojų karjeros planai yra ne tik sėkminga darbuotojo karjera, bet ir sėkminga organizacijos veikla. Studentai privalo mokėti prisistatyti, apibūdinti savo siekius ir tikslus.

Skyrius 2. Verslo formos.

Šiame skyriuje kalbama apie verslo formas, tarptautinės prekybos ypatumus, laisvąsias prekybos zonas, prekybos liberalizavimą, valstybės įtaką saugant strategines pramonės šakas, importą, eksportą ir pan. Norint efektyviai bendrauti su partneriais užsienyje tenka vartoti sutrumpinimus.

Skyrius 3. Globalizacija.

Šiame skyriuje nagrinėjama globalizacijos sąvoką, kurios samprata yra trejopa: ekonominė, pasireiškianti technologine pažanga, prekybos ir tarptautinio verslo integracija, kultūrinė ir politinė. Globalizacija yra teigiamas reiškinys, jis atveria uždaras sienas ir suteikia galimybę visuomenėms ar valstybėms pasisemti iš kitų valstybių patirties ir perimti iš jų tai, kas geriausia. Šiuo metu aiškiai pastebimos ekonominio regionalizmo tendencijos, formuojamos įvairios regioninės organizacijos, padedančios valstybei siekti efektyviai spręsti regiono problemas.

Globalizacija yra reiškinys, neturintis precedento, tai yra dinamiškas ir atviras procesas. Globalizacija pasireiškia ir veikia visas žmogaus gyvenimo sritis: ekonomiką, politiką, socialines struktūras ir netgi žmonių laiko ir erdvės suvokimą. Ji ne tik jungia, bet ir išskiria, t.y. ryškėja skirtumai tarp turtingųjų ir neturtingųjų valstybių.

Skyrius 4. Marketingas.

Šioje temoje kalbama apie tarptautinės prekybos ypatumus, laisvąsias prekybos zonas, prekybos liberalizavimą, valstybės įtaką saugant strategines pramonės šakas, importą, eksportą ir pan. Studentams gali reikėti ne vien pirkti, bet ir parduoti savo gebėjimus, reklamuoti organizaciją arba kokį nors produktą, todėl pateikiama informacija, kaip rengti prezentacijas. Norint efektyviai bendradarbiauti su partneriais užsienyje tenka bendrauti angliškai, todėl čia pateikiama telefoninių pokalbių pavyzdžių.

II SEMESTRAS

Skyrius 5. Reklama.

Šiame skyriuje studentai supažindinami su reklamos pagrindų kompleksu, jo sandara, pagrindiniais elementais ir vis naujais mokslininkų atrandamais aspektais. Studentams pristatomi pagrindiniai tikslai ir šios srities darbo metodai, pagrindiniai argumentavimo principai. Taip pat aptariami įvairūs reklamos metodai, pateikiami tekstai apie žodžių žaismą reklamose ir šoko taktiką, jos priimtinumą. Pateikiami būdvardžiai apibūdinantys skelbimus. Studentai supažindinami su derybų, derybininkų tipais, bei frazėmis, kurios gali būti reikalingos derantis.

Skyrius 6. Verslas ir pinigai.

Šiame skyriuje aptariami pagrindiniai klausimai santykiuose "verslas ir pinigai". Šis skyrius tiesiogiai susijęs su žmonių patirtimi ir jų sukurtu kapitalu, suteikiama galimybė susipažinti su kai kuriais įdomiais faktais iš žinomiausių reklamos kompanijų pasaulyje patirties. Šiame skirsnyje reikalaujama darbo informacijos paieškos internete.

Skyrius 7. Diplomatijos kalba.

Kiekvienas žmogus į stresą reaguoja skirtingai, ir tik jis pats gali įvertinti, kada šis tampa kenksmingu. Stresą gali sukelti daug priežasčių, ir jos gali būti skirtingos. Tai, kas žmogui sukelia stresą, lemia jo asmenybė, požiūris į gyvenimą, gebėjimas spręsti problemas. Stresą gali sukelti svarbūs gyvenimo pokyčiai: skyrybos, persikraustymas, išsikraustymas iš namų, darbo pakeitimas, mokyklos baigimas, sunkios ligos diagnozė ir t.t. Kuo pokyčiai labiau netikėti, svarbesni, kuo daugiau jų vyksta vienu metu, tuo didesnis patiriamas stresas. Stresą gali sukelti ir kasdieninės problemos: kamščiai gatvėse, nesutarimai su šeimos nariais, finansinės problemos. Stresą gali sukelti ir vidinės priežastys: nepasitikėjimas savimi, pesimistiškas požiūris į gyvenimą, savikritiškumas, nerealūs lūkesčiai, nuolatinis tobulumo siekimas, slopinamas pyktis ir kt. Norint efektyviai bendrauti su partneriais užsienyje tenka daug bendrauti angliškai, todėl čia pateikiami dialogų pavyzdžiai.

Skyrius 8. Pristatymų rengimas.

Pristatymai yra neatskiriama mūsų gyvenimo dalis. Neįmanoma būti geru reklamos vadybininku, negebančiu paruošti aukšto lygio pristatymo. Vadybininkui labai svarbu gebėti greitai orientuotis situacijoje, rasti informaciją ir įgytus įgūdžius sėkmingai panaudoti rengiant pristatymus.

Skyrius 9. Vadyba/vadovavimo stiliai; žmoniškųjų išteklių vadyba.

Šiame skyriuje aprašomi vadovavimo stiliai ir pagrindiniai jų bruožai. Pateikiami pagrindiniai vadovavimo stilių privalumai ir trūkumai, paaiškinamos kiekvieno vadovavimo stiliaus darbuotojų ir įmonės efektyvumo pasekmės.  Taip pat yra trumpai pristatoma žmoniškųjų išteklių sąvoka, žmoniškųjų išteklių valdymo principai, tikslai ir privalumai, priežastys, dėl kurių žmoniškųjų išteklių valdymas įmonėje yra būtinas. Sužinosite, kokias veiklas apima sąvoka „žmogiškieji ištekliai“ – nuo darbuotojo priėmimo iki jo kvalifikacijos tobulinimo, ir kodėl investavimas į darbuotoją ir jo tobulinimą yra labai svarbus įmonės progresui ir produktyvumui.

10 tema. Prekinis ženklas.

Šiame skyriuje pateikiama prekinio ženklo sąvoka, priežastys, dėl kurių žmonės yra linkę įsigyti prekę, turinčią garsų pavadinimą, bei technologijos, kurias vadybininkai naudoja, kad sukurtų prekinio ženklo įvaizdį. Be to,  aptariami pagrindiniai prekinių ženklų tipai, jų skiriamieji bruožai, pateikiami kiekvieno prekinio ženklo tipo pavyzdžiai.

Skyrius 11. Reklamos rūšys/formos.

Šiame skyriuje studentai supažindinami su reklamos pagrindų kompleksu, jo sandara, pagrindiniais elementais ir vis naujais mokslininkų išskiriamais aspektais. Studentai sužinos apie reklaminių erdvių gausą, įvairius reklamos metodus, ras tekstų apie reklamos atradimą, vykdomą politiką ir reklamos, kaip reiškinio išskirtinumą. Studentai išmoks pagrindinių tarptautinių terminų.

Skyrius 12. Reklamos psichologija.

Šiame skyriuje studentai supažindinami su reklamos psichologija, psichologiniais reklamos kūrimo metodais, jos pagrindiniais elementais ir vis naujais mokslininkų atrandamais aspektais. Studentai sužinos apie pagrindinius šios srities elementus ir darbo metodus, bei apie kai kurias spalvų panaudojimo meno paslaptis. Pateikiami tekstai apie psichologinę reklamos įtaką. Studentai išmoks pagrindinių tarptautinių terminų.

Anglų kalbos modulis, skirtas Reklamos vadybos studijų programos studentams. Modulio medžiagą parengė asistentės Tatjana Reketienė ir Liudmila Pogožilskaja.