Nuotolinių studijų modulis „Paslaugų vadyba svetingumo srityje“ parengtas pagal Tarptautinės teisės ir verslo aukštosios mokyklos Turizmo ir viešbučių administravimo studijų programą. Modulio medžiaga gali naudotis ir kitų studijų programų studentai, besidomintys turizmo ir viešbučių vadyba.

Trumpas dalyko pristatymas

Paslaugų vadybos svetingumo srityje dalyko studijų paskirtis - padėti suvokti paslaugų sektoriaus ypatumus. Paslaugos dabartiniame rinkos pasaulyje paveikė darbo bei užimtumo santykius, šalių augimą ir plėtrą, aplinkos sąlygas, santykius tarp individų, kainas, konkurencijos galimybes ir daugelį kitų visuomenės gyvenimo aspektų.

Studijų dalykas apima jau tradicinėmis tapusias paslaugų vadybos problemas bei siekiant plačiau jas pristatyti teikia praktinius pavyzdžius iš turizmo ir svetingumo sričių.

Paslaugų vadybos svetingumo srityje studijų metu pristatomi paslaugų prigimtis ir poveikis vadybos sprendimams; klientų ir teikėjo sąveika paslaugų organizacijoje; paslaugų įmonės personalo veiklos ypatybės; paslaugų kokybė ir jos valdymas; paklausos ir pasiūlos derinimas;  paslaugų pardavimai; kainodara; įvaizdžio ir komunikacijos vadybos problemos bei paslaugų įmonių plėtra.

Kurso tikslai ir ryšys su aktualiais visuomenės poreikiais

Šiuolaikinėje ekonomikoje paslaugos yra tapusios dominuojančia veiklos rūšimi tiek

kiekybine išraiška, tiek savo poveikiais kasdieniniam žmonių gyvenimui. Lietuvoje paslaugų didėjantis vaidmuo ypač išryškėjo prasidėjus perėmimui nuo komandinės ūkio sistemos prie rinkos ekonomikos. Įtempta konkurencija, produktų įvairovė, didėjantis gamybos ir vartojimo sudėtingumas skatina gamintojus perimti paslaugų teikėjų patirtį, išryškinančią vartotojų vaidmenį ir įtaką, pritaikyti kai kuriuos paslaugų vadybos principus ir sprendimus pramonės ir kitų ūkio sektorių įmonių veikloje. Sėkmingai pritaikytas paslaugų santykių modelis padidina materialios gamybos lankstumą ir konkurencines galimybes.

Paslaugų vadybos svetingumo srityje dalyko studijų tikslas apimti ir apibendrinti jau tradicinėmis tapusias paslaugų vadybos problemas, pateikti sisteminius ir praktiškai pritaikomus šių problemų sprendimo būdus, informaciją apie pažangius vadybos principus, taikomus pasaulio ir Lietuvos apgyvendinimo įstaigose.

Siekiamos įgyti kompetencijos:

  • Gebėjimas žinoti pagrindines paslaugų savybes, jų poveikį įmonių veiklai, paslaugų vadybos principus, paslaugų struktūrą ir klasifikavimą.
  • Gebėti analizuoti teikėjo ir kliento paslaugų įmonėse sąryšį bei gebėti jį valdyti.
  • Gebėti suvokti paslaugų įmonės personalo veiklos ypatybės; kompetencijos įgijimo ir valdymo būdus, motyvacijos ir ugdymo išskirtinę reikšmę paslaugų teikimo procese.
  • Gebėti vykdyti organizacijų teikiamų paslaugų kokybės analizę. Suvokti kokybės reikšmę tenkinant paslaugų vartotojų poreikius.
  • Gebėti taikyti įvairias paslaugų paklausos ir pasiūlos valdymo priemones. Žinoti paslaugų paklausos prognozavimo poreikį ir metodus.
  • Gebėti suvokti paslaugų kainodaros formavimo principus.  
  • Gebėti nustatyti pirkėjų baimes ir lūkesčius pirkimo proceso metu. Žinoti paslaugų pardavimo procesą; pirkėjų grupes ir sėkmingus pardavimo žingsnius.
  • Gebėti spręsti įvaizdžio ir komunikacijos vadybos problemas.
  • Išmanyti paslaugų rinkos ypatumus, verslo aplinką ir verslo plėtros galimybes šalies ir užsienio rinkose. Apibrėžti paslaugų poveikį šiuolaikinės ekonomikos raidai, kapitalo ir darbo panaudojimo tendencijas.
  • Gebėti atsirinkti bei argumentuoti galimus vadybos problemos sprendimo variantus ir alternatyvas, apibrėžiant laukiamus rezultatus, plėtojant paslaugų veiklą.

Modulio temos:                                                                        

  1. Paslaugų prigimtis ir poveikis vadybos sprendimams.         
  2. Klientų ir teikėjo sąveika paslaugų organizacijoje.                
  3. Paslaugų įmonės personalo veiklos ypatybės.                    
  4. Paslaugų kokybė ir jos valdymas.                                         
  5. Paklausos ir pasiūlos derinimas.                                       
  6. Paslaugų kainodara.                                                           
  7. Paslaugų pardavimai.                                                          
  8. Įvaizdžio ir komunikacijos vadybos problemos.                  
  9. Paslaugų įmonių plėtra.   

Studijų dalyko medžiagą parengė lektorės Irena Achonen ir Jūratė Boguckaitė